Bouwjaren
- 1955 Mercedes-Benz 190SL
- 1956 Mercedes-Benz 190SL
- 1957 Mercedes-Benz 190SL
- 1958 Mercedes-Benz 190SL
- 1958 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1959 Mercedes-Benz 190SL
- 1959 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes-Benz 190SL
- 1960 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes Benz 220SE Cabriolet
- 1961 Mercedes-Benz 190SL
- 1961 Mercedes Benz 220SE
- 1962 Mercedes-Benz 190SL
- 1962 Mercedes Benz 220SE W111
- 1962 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1963 Mercedes-Benz 190SL
- 1963 Mercedes-Benz 230SL
- 1963 Mercedes Benz 220SE 111
- 1963 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1964 Mercedes-Benz 230SL
- 1964 Mercedes Benz 220SE 111
- 1964 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1965 Mercedes-Benz 230SL
- 1966 Mercedes-Benz 230SL
- 1967 Mercedes-Benz 230SL
- 1967 Mercedes-Benz 250SL
- 1968 Mercedes-Benz 250SL
- 1968 Mercedes-Benz 280SL
- 1969 Mercedes-Benz 280SL
- 1970 Mercedes-Benz 280SL
- 1971 Mercedes-Benz 280SL
1971 Mercedes-Benz 280SL
Meget ønskeligt, da de første gang blev lanceret, og Mercedes Benz SL-modellerne er stadig populære indtil i dag. Selvom den ikke var så stærk som Mercedes 300SL eller så kurveagtig som 190SL, var Mercedes Benz 280SL 1971 godt afbalanceret, en højtydende og en spændende daglig driver. 30 år senere er mange dele til disse modeller stadig tilgængelige, og mange ejere fortsætter med at bruge disse klassiske biler som deres daglige driver. Kun 830 enheder blev fremstillet i det sidste produktionsår af Mercedes 280SL, men i løbet af produktionen blev der frigivet cirka 23885 enheder. Den amerikanske version af 280SL delte standardfunktioner med de europæiske modeller, der omfattede 4 hjulskivebremser med power booster, 3-punkts sikkerhedsseler og mere.
Ønsker du at købe en Classic Mercedes?
1971 Mercedes roadsters status i dag som en klassisk bil stiger løbende. Med søstermodellerne i serien - Mercedes Benz 230SL og 250SL - er der noget for købere og budget af alle typer at vælge imellem.