Bouwjaren
- 1955 Mercedes-Benz 190SL
- 1956 Mercedes-Benz 190SL
- 1957 Mercedes-Benz 190SL
- 1958 Mercedes-Benz 190SL
- 1958 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1959 Mercedes-Benz 190SL
- 1959 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes-Benz 190SL
- 1960 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes Benz 220SE Cabriolet
- 1961 Mercedes-Benz 190SL
- 1961 Mercedes Benz 220SE
- 1962 Mercedes-Benz 190SL
- 1962 Mercedes Benz 220SE W111
- 1962 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1963 Mercedes-Benz 190SL
- 1963 Mercedes-Benz 230SL
- 1963 Mercedes Benz 220SE 111
- 1963 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1964 Mercedes-Benz 230SL
- 1964 Mercedes Benz 220SE 111
- 1964 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1965 Mercedes-Benz 230SL
- 1966 Mercedes-Benz 230SL
- 1967 Mercedes-Benz 230SL
- 1967 Mercedes-Benz 250SL
- 1968 Mercedes-Benz 250SL
- 1968 Mercedes-Benz 280SL
- 1969 Mercedes-Benz 280SL
- 1970 Mercedes-Benz 280SL
- 1971 Mercedes-Benz 280SL
1966 Mercedes-Benz 230SL
Selvom han havde en hård handling at følge, var Mercedes Benz 1966SL fra 230 et stort skridt fremad for Mercedes fra sin 190 SL forgænger. Med sit kantede udseende og drevet af en 2306 cc, 150 hk OHC inline 6 med mekanisk brændstofindsprøjtning, tog Mercedes Benz 230SL verden med storm. Kælenavnet "Pagoden" på grund af hardtopens atypiske taglinje, som var lavere i midten og højere ved kanterne, gav modellerne fra 1966 230 SL og andre år en kraftig, luksuriøs ydelse uden at gå på kompromis med styling og håndværk i verdensklasse, som Mercedes er blevet kendt for. Denne fremragende præstation gør Mercedes Benz Roadster fra 1966 til en meget brugbar bil selv efter nutidens standarder. Æstetisk var der et par ændringer, der skete i 1965, som også påvirkede SL, 1966, herunder udstødningsmanifolden blev ændret fra stålplade til støbejern-udstødningshovedrør, formen på hornringen ændret fra rund til flad top og gearskiftehåndtag var bøjet frem 55mm.
Ønsker du at købe en Classic Mercedes?
Mercedes Benz 230SL var ikke en billig bil i sin tid. I USA kunne listeprisen på $ 7500 USD let have købt en Jaguar E-Type, som var den største konkurrent i tiden. Mercedes 230SL var dog stadig en succes på markedet med cirka 19831 enheder produceret før ankomsten af dens efterfølger, Mercedes Benz 250SL, i december 1966. Hvis du overvejer at købe en 1966 230 SL, ser ER Classics fremad at dele deres viden og ekspertise med dig. På grund af denne bils store produktionstal er der generelt et godt udvalg, lige fra restaureringsprojekter til eksempler på showroomkvalitet.