Bouwjaren
- 1955 Mercedes-Benz 190SL
- 1956 Mercedes-Benz 190SL
- 1957 Mercedes-Benz 190SL
- 1958 Mercedes-Benz 190SL
- 1958 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1959 Mercedes-Benz 190SL
- 1959 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes-Benz 190SL
- 1960 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes Benz 220SE Cabriolet
- 1961 Mercedes-Benz 190SL
- 1961 Mercedes Benz 220SE
- 1962 Mercedes-Benz 190SL
- 1962 Mercedes Benz 220SE W111
- 1962 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1963 Mercedes-Benz 190SL
- 1963 Mercedes-Benz 230SL
- 1963 Mercedes Benz 220SE 111
- 1963 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1964 Mercedes-Benz 230SL
- 1964 Mercedes Benz 220SE 111
- 1964 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1965 Mercedes-Benz 230SL
- 1966 Mercedes-Benz 230SL
- 1967 Mercedes-Benz 230SL
- 1967 Mercedes-Benz 250SL
- 1968 Mercedes-Benz 250SL
- 1968 Mercedes-Benz 280SL
- 1969 Mercedes-Benz 280SL
- 1970 Mercedes-Benz 280SL
- 1971 Mercedes-Benz 280SL
1968 Mercedes-Benz 280SL
Introduceret i 1967 og fortsat produktion gennem 1971 var 2.8l Mercedes Benz 280SL 1968 den endelige version af W113. Motoren var det næste trin i evolutionen for M130 og en større boring øgede forskydning til 2779cc, hvilket gav bilen 180 hk og øget drejningsmoment. Det fremhævede også nye, fladere hjuldæksler såvel som mindre krom på instrumentpanelet og dørpanelerne i overensstemmelse med de nye 1968-sikkerhedsstandarder. Ellers var 1968 280 SL stort set den samme bil som sin forgænger. Interessant nok var de fleste Mercedes Benz 280SL-modeller bygget til de amerikanske markeder udstyret med en automatisk transmission. Manuel transmission 1968 Mercedes Benz SL-biler er noget sjældne i USA og er derfor efterspurgte af amerikanske klassiske bilsamlere. I dag betragtes W113-pagoden som en meget ønskelig samlerbil, og nuværende værdier antyder, at Mercedes 280 SL er den mest ønskelige af de 3 modeller.
Ønsker du at købe en Classic Mercedes?
1968 Mercedes roadster 280SL er populær blandt klassiske bilsamlere, der foretrækker at eje den sidste bil i serien, som generelt er den, der har alle de teknologiske fremskridt og kraften i linjen. Dette er bestemt tilfældet med 280 SL. 250 SL, der er en smule mere sjælden, er også populær blandt samlere, der foretrækker den lidt stive affjedring og sporty fornemmelse af de tidlige klassiske biler. Denne Mercedes-bil er også mere strippet ned i interiøret og har ikke mange af de plys opgraderinger af de senere modeller. Så er der Mercedes Benz 230SL, som er bredt tilgængelig og kræver en lavere pris på grund af opfattelsen af lavere ydelse fra en mindre motor. Alle 3 modeller er udsat for rust, især i gulve, bagagerum og under dørene, men dele inklusive motor, transmission, interiør og rustreparationspaneler er let tilgængelige for dem, der ønsker at påtage sig et restaureringsprojekt.