Bouwjaren
- 1955 Mercedes-Benz 190SL
- 1956 Mercedes-Benz 190SL
- 1957 Mercedes-Benz 190SL
- 1958 Mercedes-Benz 190SL
- 1958 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1959 Mercedes-Benz 190SL
- 1959 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes-Benz 190SL
- 1960 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes Benz 220SE Cabriolet
- 1961 Mercedes-Benz 190SL
- 1961 Mercedes Benz 220SE
- 1962 Mercedes-Benz 190SL
- 1962 Mercedes Benz 220SE W111
- 1962 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1963 Mercedes-Benz 190SL
- 1963 Mercedes-Benz 230SL
- 1963 Mercedes Benz 220SE 111
- 1963 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1964 Mercedes-Benz 230SL
- 1964 Mercedes Benz 220SE 111
- 1964 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1965 Mercedes-Benz 230SL
- 1966 Mercedes-Benz 230SL
- 1967 Mercedes-Benz 230SL
- 1967 Mercedes-Benz 250SL
- 1968 Mercedes-Benz 250SL
- 1968 Mercedes-Benz 280SL
- 1969 Mercedes-Benz 280SL
- 1970 Mercedes-Benz 280SL
- 1971 Mercedes-Benz 280SL
1964 Mercedes-Benz 230SL
Produceret fra 1963 til 1967 var Mercedes Benz 230SL efterfølgeren til de meget populære 300- og 190SL-linjer. 1964 Mercedes Benz 230 SL pralede med en inline 6-cylindret motor med multi-port brændstofindsprøjtning ved hjælp af et mekanisk pumpesystem, der var tilpasset dieselmotorer. 1964 230 SL var også baghjulstræk, men var udstyret med uafhængig baghjulsophæng - en funktion, der forbedrede vejhåndteringen meget. De tidlige SL'er blev solgt med både den aftagelige hard top og en soft top i den såkaldte "Coupe / Roadster" konfiguration, men der var også "California Coupe" versionen, der kun fulgte med den aftagelige hardtop. I disse modeller fjernes den bløde topbrønd, og der blev installeret et drop-down bænkesæde på plads. Dette bagsæde er lille og ikke særlig nyttigt, men denne "California Coupe" forbliver dog en af de mest efterspurgte klassiske biler i Mercedes SL-serien.
Ønsker du at købe en Classic Mercedes?
Cirka 6911 af Mercedes Benz 1964SL-modellerne fra 230 rullede fra fabriksgulvet i Stuttgart. Faktisk fra juli 1963 til januar 1967 blev der produceret ca. 19831 230 SL'er. Hvis du forsøger at vælge mellem købet af en Mercedes Benz 1963SL fra 1964 og 230, vil du være glad for at vide, at der var lidt der skiftede mellem disse 2 år. Faktisk omfattede de eneste udadgående ændringer i de amerikanske versioner i løbet af denne tidsramme, at hjulbredden steg fra 5.5 til 6 tommer, og i november 1964 blev reservehjulet fjernet, og dækket blev monteret vandret.