Bouwjaren
- 1955 Mercedes-Benz 190SL
- 1956 Mercedes-Benz 190SL
- 1957 Mercedes-Benz 190SL
- 1958 Mercedes-Benz 190SL
- 1958 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1959 Mercedes-Benz 190SL
- 1959 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes-Benz 190SL
- 1960 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes Benz 220SE Cabriolet
- 1961 Mercedes-Benz 190SL
- 1961 Mercedes Benz 220SE
- 1962 Mercedes-Benz 190SL
- 1962 Mercedes Benz 220SE W111
- 1962 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1963 Mercedes-Benz 190SL
- 1963 Mercedes-Benz 230SL
- 1963 Mercedes Benz 220SE 111
- 1963 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1964 Mercedes-Benz 230SL
- 1964 Mercedes Benz 220SE 111
- 1964 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1965 Mercedes-Benz 230SL
- 1966 Mercedes-Benz 230SL
- 1967 Mercedes-Benz 230SL
- 1967 Mercedes-Benz 250SL
- 1968 Mercedes-Benz 250SL
- 1968 Mercedes-Benz 280SL
- 1969 Mercedes-Benz 280SL
- 1970 Mercedes-Benz 280SL
- 1971 Mercedes-Benz 280SL
1968 Mercedes-Benz 250SL
Mercedes Benz 250SL betragtes ofte som en etårig model fra 1967; der var dog en håndfuld modeller bygget i 1966 og 1968. Mercedes Benz 250SL 1968 så kun 2 enheder produceret, og mange blev solgt ind og titlen 1968-modelbiler. I alt kom 5196 enheder fra produktionsgulvet i Tyskland, hvor 5177 enheder var 1967-modellen. 1968 Mercedes 250 SL samt modellerne 1966 og 1967 markerede starten på en ny innovation i Mercedes Benz-mærket. Selvom SL-linjen oprindeligt blev leveret med to skivebremser og to tromlebremser, startende med 250 SL fremad, har bilerne skivebremser rundt omkring. Senere modeller var også tilgængelige med moderne funktioner såsom servostyring, 4-trins automatiske transmissioner, elassisterede bremser og klimaanlæg.
Ønsker du at købe en Classic Mercedes?
ER Classics har samlet et par tip til at hjælpe dig i din søgning. For det første er det vigtigt at huske, at disse biler er over 3 årtier gamle; de viser tegn på vedligeholdelse og reparation. For det andet blev mange af Mercedes Benz 250SL 1968-modellerne oprindeligt købt som daglige chauffører, og de blev kørt! Det er sjældent, at du finder en uændret, urepareret SL, men bare fordi en bil er blevet repareret, betyder det ikke, at det er en dårlig bil. De er nøglen til at kigge efter en kvalitetsgendannelse eller den mest komplette bil, du har råd til. Som med enhver klassisk bil vil du selvfølgelig også sikre, at chassisnummeret og motornummeret matcher. Dette kan være en stærk indikator for kvaliteten af eventuelle reparationer, der er udført. Endelig er Mercedes 1968SL fra 250 meget udsat for rust. Sørg for at sætte bilen op på en elevator og kontrollere områder som bagagerumgulve, de indvendige akselafstandspaneler, det bageste karrosseri, der holder baglygterne, og det forreste tværstykke, som den forreste kofanger bolter til, for at nævne nogle få områder .