Bouwjaren
- 1955 Mercedes-Benz 190SL
- 1956 Mercedes-Benz 190SL
- 1957 Mercedes-Benz 190SL
- 1958 Mercedes-Benz 190SL
- 1958 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1959 Mercedes-Benz 190SL
- 1959 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes-Benz 190SL
- 1960 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes Benz 220SE Cabriolet
- 1961 Mercedes-Benz 190SL
- 1961 Mercedes Benz 220SE
- 1962 Mercedes-Benz 190SL
- 1962 Mercedes Benz 220SE W111
- 1962 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1963 Mercedes-Benz 190SL
- 1963 Mercedes-Benz 230SL
- 1963 Mercedes Benz 220SE 111
- 1963 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1964 Mercedes-Benz 230SL
- 1964 Mercedes Benz 220SE 111
- 1964 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1965 Mercedes-Benz 230SL
- 1966 Mercedes-Benz 230SL
- 1967 Mercedes-Benz 230SL
- 1967 Mercedes-Benz 250SL
- 1968 Mercedes-Benz 250SL
- 1968 Mercedes-Benz 280SL
- 1969 Mercedes-Benz 280SL
- 1970 Mercedes-Benz 280SL
- 1971 Mercedes-Benz 280SL
1963 Mercedes-Benz 230SL
Overvejer du en Mercedes 1963SL fra 230 til din klassiske bilsamling? ER Classics tilbyder omfattende tip på hele dette websted. Lær mere om historien, og kom i gang i søgningen efter din næste europæiske klassiske bil! Lad os tage et kig på historien om den berømte “pagode”. Forårsagede en fornemmelse, blev Mercedes Benz 230SL præsenteret på Geneva International Motor Show i marts 1963. 113-sæders roadster, der blev kendt internt som W2, parrede enestående levering af kraft med en engagerende elegance, der kendetegnes ved enestående komfort, fremragende ydeevne og verden -klassesikkerhed. Faktisk var Mercedes Benz 1963SL fra 230 den første sportsvogn med et sikkerhedshus bestående af en stiv passagercelle og for- og bagkrumperzoner.
Ønsker du at købe en Classic Mercedes?
Hvorfor omtales Mercedes Benz 1963 SL fra 230 som “pagoden”? Den karakteristiske form for det aftagelige coupetag med sin indadvendte krumning forbedrede ikke kun sikkerheden, men mindede også om de buede tage i Fjernøsten-templerne. Det blev hurtigt et kult køretøj for fans af åben kørsel og en værdig efterfølger til den tidligere roste 300 SL og 190 SL-serien, og det tog ikke lang tid, før den nye SL fik tilnavnet "Pagoda". På grund af deres præstationer er 230SL 1963 en meget brugbar bil og holder let med nutidens biler. Faktisk bruges denne Mercedes Benz roadster fra 1963 stadig i vid udstrækning som en dagligdags driver for mange europæiske klassiske bilentusiaster. Som med de fleste klassiske biler kan Mercedes 230SL være ekstremt udsat for rust. Selvfølgelig vil du også have mekanikken til enhver Mercedes 230SL tjekket ud af en tredjepart for at sikre, at du har viden om, hvad du køber.