Bouwjaren
- 1955 Mercedes-Benz 190SL
- 1956 Mercedes-Benz 190SL
- 1957 Mercedes-Benz 190SL
- 1958 Mercedes-Benz 190SL
- 1958 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1959 Mercedes-Benz 190SL
- 1959 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes-Benz 190SL
- 1960 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes Benz 220SE Cabriolet
- 1961 Mercedes-Benz 190SL
- 1961 Mercedes Benz 220SE
- 1962 Mercedes-Benz 190SL
- 1962 Mercedes Benz 220SE W111
- 1962 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1963 Mercedes-Benz 190SL
- 1963 Mercedes-Benz 230SL
- 1963 Mercedes Benz 220SE 111
- 1963 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1964 Mercedes-Benz 230SL
- 1964 Mercedes Benz 220SE 111
- 1964 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1965 Mercedes-Benz 230SL
- 1966 Mercedes-Benz 230SL
- 1967 Mercedes-Benz 230SL
- 1967 Mercedes-Benz 250SL
- 1968 Mercedes-Benz 250SL
- 1968 Mercedes-Benz 280SL
- 1969 Mercedes-Benz 280SL
- 1970 Mercedes-Benz 280SL
- 1971 Mercedes-Benz 280SL
1963 Mercedes-Benz 190SL
Den sidste af en næsten årti lang produktionskørsel, 1963 Mercedes Benz 190SL er måske den mest sjældne i Mercedes 190SL-linjen. Faktisk kom kun 104 eksempler på 190SL fra produktionsgulvet i Stuttgart det år, hvor 54 blev eksporteret til USA og 50 var ikke-amerikanske modeller. Hvis du ønsker at købe en Mercedes SL klassisk bil fra 1963 til din private samling, kan teamet hos ER Classics give dig tip, du har brug for for at få succes i din søgning. Mens kvaliteten af disse biler var førsteklasses, er der et par fejl i design og konstruktion, der er værd at nævne, hvis du ønsker at købe en Mercedes 190SL. For det første på grund af sin unibody-konstruktion er Mercedes 190SL sårbar over for rust. Købere skal være opmærksomme på rustproblemer og bør i de fleste tilfælde gå væk fra enhver Mercedes 190SL, der udviser omfattende rust. En dårlig reparation af områder, hvor der findes rust, kan kun forværre problemet, så sørg for at have en grundig viden om, hvad du køber. Områder, der skal inspiceres, inkluderer hjulbrønde, chassisrammeskinner, bagagerumsgulve og reservebrønde og monteringspunkter til de bageste bagarme.
Ønsker du at købe en Classic Mercedes?
Originale mekaniske komponenter giver et nyt indblik i bilens historie. Fuldstændighed er en vigtig omkostningsfaktor i de samlede omkostninger ved køb af en Mercedes Benz 190SL 1963, så købere skal være opmærksomme på enhver restaurering eller arbejde, der er udført på bilen.