Bouwjaren
- 1955 Mercedes-Benz 190SL
- 1956 Mercedes-Benz 190SL
- 1957 Mercedes-Benz 190SL
- 1958 Mercedes-Benz 190SL
- 1958 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1959 Mercedes-Benz 190SL
- 1959 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes-Benz 190SL
- 1960 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes Benz 220SE Cabriolet
- 1961 Mercedes-Benz 190SL
- 1961 Mercedes Benz 220SE
- 1962 Mercedes-Benz 190SL
- 1962 Mercedes Benz 220SE W111
- 1962 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1963 Mercedes-Benz 190SL
- 1963 Mercedes-Benz 230SL
- 1963 Mercedes Benz 220SE 111
- 1963 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1964 Mercedes-Benz 230SL
- 1964 Mercedes Benz 220SE 111
- 1964 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1965 Mercedes-Benz 230SL
- 1966 Mercedes-Benz 230SL
- 1967 Mercedes-Benz 230SL
- 1967 Mercedes-Benz 250SL
- 1968 Mercedes-Benz 250SL
- 1968 Mercedes-Benz 280SL
- 1969 Mercedes-Benz 280SL
- 1970 Mercedes-Benz 280SL
- 1971 Mercedes-Benz 280SL
1969 Mercedes-Benz 280SL
W113-serien af Mercedes Benz-biler, der er berømt for sin atypiske taglinje på hardtoppen og dens slanke, kantede design, er måske en af de mest ikoniske linjer i europæiske klassiske biler, der findes i dag. Ofte kaldet "Pagoden" på grund af tagets form, var der 3 modeller i linjen: 230SL, 250SL og 280SL. Uanset om du køber en Mercedes Benz 1969SL fra 280 eller leder efter et Mercedes 230SL-restaureringsprojekt, er du kommet til det rette sted. 1969 Mercedes 280SL var tilgængelig med både den aftagelige hardtop og soft-top i den såkaldte “Coupe / Roadster” -konfiguration og også som en “California Coupe”, hvor der ikke blev tilbudt nogen softop og et drop-down bænkesæde blev installeret.
Ønsker du at købe en Classic Mercedes?
1969 Mercedes 280SL og de andre W113-modeller er tilbøjelige til at ruste, men hele gulv- og rammesektioner reproduceres, så rust er ikke umuligt at rette. For dem, der leder efter en komplet bil, så 230SL og 280SL hver mere end 19000 enheder fra fabriksgulvet, og mange af disse findes i dag som pålidelige og stilfulde touringbiler.