Bouwjaren
- 1955 Mercedes-Benz 190SL
- 1956 Mercedes-Benz 190SL
- 1957 Mercedes-Benz 190SL
- 1958 Mercedes-Benz 190SL
- 1958 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1959 Mercedes-Benz 190SL
- 1959 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes-Benz 190SL
- 1960 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes Benz 220SE Cabriolet
- 1961 Mercedes-Benz 190SL
- 1961 Mercedes Benz 220SE
- 1962 Mercedes-Benz 190SL
- 1962 Mercedes Benz 220SE W111
- 1962 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1963 Mercedes-Benz 190SL
- 1963 Mercedes-Benz 230SL
- 1963 Mercedes Benz 220SE 111
- 1963 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1964 Mercedes-Benz 230SL
- 1964 Mercedes Benz 220SE 111
- 1964 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1965 Mercedes-Benz 230SL
- 1966 Mercedes-Benz 230SL
- 1967 Mercedes-Benz 230SL
- 1967 Mercedes-Benz 250SL
- 1968 Mercedes-Benz 250SL
- 1968 Mercedes-Benz 280SL
- 1969 Mercedes-Benz 280SL
- 1970 Mercedes-Benz 280SL
- 1971 Mercedes-Benz 280SL
1967 Mercedes-Benz 230SL
Den sidste af produktionsårene for Mercedes Benz 230SL, 1967 Mercedes 230SL, var der kun 185 enheder, der rullede fra produktionsgulvet i Tyskland. 230 SL, sammen med sine senere varianter, 250 SL og 280 SL, omfattede 3. generation af Super Leicht-modellerne, der startede med Mercedes 300SL i begyndelsen af 50'erne. Selvom det primært var tænkt som en turbil, opnåede Mercedes 230SL beskeden succes i rallyet Liège-Sofia-Liège, hvilket beviste, at det havde sine modparters sportslige evner. Med disse køretøjers høje ydeevne og den ikoniske styling, der stadig kan ses i mange moderne Grand Touring-køretøjer, var Mercedes Benz 230SL en øjeblikkelig klassiker i Europa. Hvis du ønsker at købe en Mercedes 230SL, er eksempler med både den aftagelige hardtop og soft-top ønskelige, da det er sådan, mange af SL'erne blev solgt. Der var også en 3. variation, "California Coupe", der fulgte med den aftagelige hardtop, men ikke soft-top. I stedet tilbød disse modeller et drop-down bænkesæde installeret i stedet for soft-top. California Coupes er de mest ønskelige blandt Mercedes 230SL-serien.
Ønsker du at købe en Classic Mercedes?
At købe en Mercedes Benz 230SL 1967 kan være en meget spændende, men krævende tid, især fordi der kun blev produceret 185 enheder, og mange af dem overlevede ikke. Mens der blev bygget ca. 19831 enheder i løbet af 230SL, kan det være en udfordring at finde en af disse 1967-modeller.