Bouwjaren
- 1955 Mercedes-Benz 190SL
- 1956 Mercedes-Benz 190SL
- 1957 Mercedes-Benz 190SL
- 1958 Mercedes-Benz 190SL
- 1958 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1959 Mercedes-Benz 190SL
- 1959 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes-Benz 190SL
- 1960 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes Benz 220SE Cabriolet
- 1961 Mercedes-Benz 190SL
- 1961 Mercedes Benz 220SE
- 1962 Mercedes-Benz 190SL
- 1962 Mercedes Benz 220SE W111
- 1962 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1963 Mercedes-Benz 190SL
- 1963 Mercedes-Benz 230SL
- 1963 Mercedes Benz 220SE 111
- 1963 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1964 Mercedes-Benz 230SL
- 1964 Mercedes Benz 220SE 111
- 1964 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1965 Mercedes-Benz 230SL
- 1966 Mercedes-Benz 230SL
- 1967 Mercedes-Benz 230SL
- 1967 Mercedes-Benz 250SL
- 1968 Mercedes-Benz 250SL
- 1968 Mercedes-Benz 280SL
- 1969 Mercedes-Benz 280SL
- 1970 Mercedes-Benz 280SL
- 1971 Mercedes-Benz 280SL
1960 Mercedes-Benz 190SL
Mercedes Benz 190SL fra 1960 var visionen for Max Hoffman, Mercedes Benz amerikanske importør af biler i begyndelsen af 50'erne, da han anerkendte et sted på markedet for et billigere supplement til den prestigefyldte 300SL. Hoffmans marketingstrategi var at udnytte 300SL's sejr i Carrera Panamericana mexicanske 1952 road race og forventede enestående salg for sådanne sportslige designs. På det tidspunkt bragte det amerikanske bilmarked også store overskud for producenterne af europæiske sportsvogne. Mercedes 190SL blev officielt introduceret på International NY Motor Sport Show i februar 1954 langs Mercedes 300SL coupe og modtog meget ros og anerkendelse fra pressen. Det tidløse design af W121- eller Mercedes 190SL-modellerne er måske en af de største salgsfunktioner i denne ekstraordinære serie.
Ønsker du at købe en Classic Mercedes?
Når du har besluttet, at Mercedes Benz 1960SL fra 190 er den rigtige klassiske bil til dig, giver ER Classics dig med et par tip til at gøre din søgning mere effektiv. Måske er et af de bedste tip at finde et eksempel på en 1960 SL, der har originale karrosseripanel og kromkomponenter. Selvom Mercedes 190SL 1960 blev bygget på en samlebånd, var bilen stadig stort set specialtilpasset. Hvis du ønsker at gendanne en 190 SL, kan arbejdet med at gendanne en bil, der ikke har sine originale karrosseripaneler eller krom, være en enorm, ofte uventet udgift. Mercedes Benz har gjort det let at identificere originaliteten af din valgte 190SL, da døre, hætte samt andre dele blev stemplet med bilens karrosserinummer. Hvis du finder matchende tal inden for flere områder, er chancerne for, at du har fundet et ret originalt eksempel. På den anden side kan ER Classics også hjælpe dig med at finde en fuldt restaureret Mercedes Benz 1960SL fra 190, hvis du ikke har lyst til at arbejde på et restaureringsprojekt.