Bouwjaren
- 1955 Mercedes-Benz 190SL
- 1956 Mercedes-Benz 190SL
- 1957 Mercedes-Benz 190SL
- 1958 Mercedes-Benz 190SL
- 1958 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1959 Mercedes-Benz 190SL
- 1959 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes-Benz 190SL
- 1960 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes Benz 220SE Cabriolet
- 1961 Mercedes-Benz 190SL
- 1961 Mercedes Benz 220SE
- 1962 Mercedes-Benz 190SL
- 1962 Mercedes Benz 220SE W111
- 1962 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1963 Mercedes-Benz 190SL
- 1963 Mercedes-Benz 230SL
- 1963 Mercedes Benz 220SE 111
- 1963 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1964 Mercedes-Benz 230SL
- 1964 Mercedes Benz 220SE 111
- 1964 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1965 Mercedes-Benz 230SL
- 1966 Mercedes-Benz 230SL
- 1967 Mercedes-Benz 230SL
- 1967 Mercedes-Benz 250SL
- 1968 Mercedes-Benz 250SL
- 1968 Mercedes-Benz 280SL
- 1969 Mercedes-Benz 280SL
- 1970 Mercedes-Benz 280SL
- 1971 Mercedes-Benz 280SL
1958 Mercedes Benz 220SE Ponton
1958 Mercedes Benz 1958SE Ponton blev præsenteret i september 220 og startede i produktion kort efter, og har en interessant historie, der gør disse biler ønskelige blandt klassiske bilsamlere. Disse cabrioleter og coupéer omtales ofte som “Ponton” -biler, hvilket har at gøre med frontophængets underrammedesign. Da det først kom ud, sammenlignede en vittig tysk journalist det med en ponton eller bro, der spænder over motorrummet. 1958SE 220SE Ponton var mere eventyrlystne i styling end salonerne. Cabriolet og coupéer i denne serie kom med mange muligheder at vælge imellem inklusive monteret bagage, 2-tone maling, et forreste bænkesæde og hvidvægsdæk for blot at nævne nogle få. Interessant nok blev der kun produceret 830 Ponton Coupes fra 1958 til 1960, og kun 1112 Cabriolets blev fremstillet i løbet af samme tid. I alt eksisterede der 1942 enheder, hvoraf det er uklart, hvor mange der findes i dag. Hvis du overvejer at købe en 1958 Mercedes Benz 220SE Ponton, er du kommet til det rigtige sted.
Ønsker du at købe en Classic Mercedes?
På grund af den sjældne natur af dele og materialer til 1958 Mercedes Benz 220SE Ponton er det vigtigt at finde det mest komplette eksempel. En ting, som købere ofte overser, når de køber, er vinduesviskerne; være sikker på at de fungerer. Disse dele er svære at finde og er ret indviklede. Sørg også for, at krom er på bilen, da kromstykkerne til disse coupéer og cabriolets kan være meget dyre. Som med alle klassiske biler vil du selvfølgelig sørge for, at chassis- og motornumrene stemmer overens. På disse bestemte biler er chassisnummeret også stemplet på gaffelstøtte over pladen, og motorpladen er også stemplet på krumtaphuset over pladen. Mercedes 220SE-modellerne er også udsatte for rust, så sørg for at inspicere bilen fuldstændigt.