Bouwjaren
- 1955 Mercedes-Benz 190SL
- 1956 Mercedes-Benz 190SL
- 1957 Mercedes-Benz 190SL
- 1958 Mercedes-Benz 190SL
- 1958 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1959 Mercedes-Benz 190SL
- 1959 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes-Benz 190SL
- 1960 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes Benz 220SE Cabriolet
- 1961 Mercedes-Benz 190SL
- 1961 Mercedes Benz 220SE
- 1962 Mercedes-Benz 190SL
- 1962 Mercedes Benz 220SE W111
- 1962 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1963 Mercedes-Benz 190SL
- 1963 Mercedes-Benz 230SL
- 1963 Mercedes Benz 220SE 111
- 1963 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1964 Mercedes-Benz 230SL
- 1964 Mercedes Benz 220SE 111
- 1964 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1965 Mercedes-Benz 230SL
- 1966 Mercedes-Benz 230SL
- 1967 Mercedes-Benz 230SL
- 1967 Mercedes-Benz 250SL
- 1968 Mercedes-Benz 250SL
- 1968 Mercedes-Benz 280SL
- 1969 Mercedes-Benz 280SL
- 1970 Mercedes-Benz 280SL
- 1971 Mercedes-Benz 280SL
1962 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
Tilføjet til Fintail-lineup i 1961 for at køre sammen med sin Sedan-modstykke, ville Mercedes Benz 1962SEb Cabriolet fra 220 øge markedsdækningen i USA. I en æra, hvor amerikanske bilproducenter producerede Cadillac- og Ford-biler, ville Mercedes Benz sætte sit præg på markedet med denne model. Fra 1961 til 1965 ville kun 2729 enheder af Mercedes Benz 220SEb Cabriolet blive produceret. Når du sammenligner dette med de 14173 Coupe-enheder, der blev fremstillet i samme periode, er det indlysende, hvorfor Mercedes Benz 220SEb Cabriolets er så ønskelig. Hvis du overvejer at købe en Mercedes Benz 1962SEb Cabriolet fra 220, er du kommet til det rigtige sted for tip og information.
Ønsker du at købe en Classic Mercedes?
En anden hovedtrækning fra 1962 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet er det faktum, at Mercedes for første gang introducerede for- og bagkrumningszoner. Andre fremskridt, der i dag er standard, omfattede indtrækkelige sikkerhedsseler og et luftaffjedringssystem. Når du køber en Mercedes Benz 1962SEb Cabriolet fra 220, skal du altid foretage en grundig inspektion for rust. På grund af den store efterspørgsel efter Cabriolet-modeller er mange Coupes blevet konverteret, så kontroller altid, om bilen er original. Nogle af de mekaniske problemer, du skal tage i betragtning, er olielækager, ventilstyr, svaghed i transmission, slidt styrespjæld og aldrende bremser og vandslanger.