Bouwjaren
- 1955 Mercedes-Benz 190SL
- 1956 Mercedes-Benz 190SL
- 1957 Mercedes-Benz 190SL
- 1958 Mercedes-Benz 190SL
- 1958 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1959 Mercedes-Benz 190SL
- 1959 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes-Benz 190SL
- 1960 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes Benz 220SE Cabriolet
- 1961 Mercedes-Benz 190SL
- 1961 Mercedes Benz 220SE
- 1962 Mercedes-Benz 190SL
- 1962 Mercedes Benz 220SE W111
- 1962 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1963 Mercedes-Benz 190SL
- 1963 Mercedes-Benz 230SL
- 1963 Mercedes Benz 220SE 111
- 1963 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1964 Mercedes-Benz 230SL
- 1964 Mercedes Benz 220SE 111
- 1964 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1965 Mercedes-Benz 230SL
- 1966 Mercedes-Benz 230SL
- 1967 Mercedes-Benz 230SL
- 1967 Mercedes-Benz 250SL
- 1968 Mercedes-Benz 250SL
- 1968 Mercedes-Benz 280SL
- 1969 Mercedes-Benz 280SL
- 1970 Mercedes-Benz 280SL
- 1971 Mercedes-Benz 280SL
1959 Mercedes-Benz 190SL
Designet som en storslået turbil, der ville være sporty og velegnet til langdistancerejser, blev 190SL introduceret i 1954 og stod i indlysende kontrast til 300SL Gullwing, der blev betragtet som den ultimative sportsvogn af tiden. I dag er Mercedes Benz 1959SL og lignende årsmodeller fra 190 blevet samlebiler i deres egen ret - nydt for det, de var beregnet til - deres skønhed og glæden ved at køre dem. Hvis du ønsker at købe en 1959 190SL, ser ER Classics frem til at hjælpe dig med at finde 1959 Mercedes 190SL af dine drømme. Der er mange grunde til, at europæiske bilsamlere henvender sig til Mercedes roadster fra 1959. Blandt dem er bilens ekstraordinære vejhåndtering, dens kraftfulde 921 og 928 motor, der producerede 105 hk ved 5700 omdr./min., Og tilgængeligheden af reservedele til eftermarkedet til restaurering.
Ønsker du at købe en Classic Mercedes?
Når du har besluttet, at Mercedes Benz 1959SL fra 190 er bilen til dig, er der en række ting, du vil tjekke ud, før du køber. De fleste 1959 190SL modeller har rust i kabinettet eller kroppen. Specialisterne på ER Classics anbefaler en grundig undersøgelse af rust, især i de meget vigtige strukturelle områder.
Der blev produceret ca. 3949 1959 Mercedes Benz 190SL-modeller og ca. 25881 enheder i hele produktionen af 190SL, hvoraf ca. 50% siges at have overlevet. Sammenlignet med andre typeskilt er dette et meget lavt tal, der garanterer dets eksklusivitet og sjældenhed i nutidens standarder.