Bouwjaren
- 1948 Porsche 356
- 1948 Porsche 356 Pre-A
- 1948 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- Porsche 1948 Pre-A Coupe fra 356
- 1949 Porsche 356
- 1949 Porsche 356 Pre-A
- 1949 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- Porsche 1949 Pre-A Coupe fra 356
- 1950 Porsche 356
- 1950 Porsche 356 Pre-A
- 1950 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- Porsche 1950 Pre-A Coupe fra 356
- 1951 Porsche 356
- 1951 Porsche 356 Pre-A
- 1951 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- Porsche 1951 Pre-A Coupe fra 356
- 1952 Porsche 356
- 1952 Porsche 356 Pre-A
- 1952 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- Porsche 1952 Pre-A Coupe fra 356
- 1953 Porsche 356
- 1953 Porsche 356 Pre-A
- 1953 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- Porsche 1953 Pre-A Coupe fra 356
- 1954 Porsche 356
- 1954 Porsche 356 Pre-A
- 1954 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- Porsche 1954 Pre-A Coupe fra 356
- 1955 Porsche 356 Pre-A
- 1955 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- Porsche 1955 Pre-A Coupe fra 356
- 1956 Porsche 356
- 1957 Porsche 356
- 1958 Porsche 356
- 1959 Porsche 356
- 1960 Porsche 356
- 1962 Porsche 356
- 1963 Porsche 356
- 1964 Porsche 356
- 1964 Porsche 911
1951 Porsche 356 Pre-A
Fra 1949, det tidspunkt, hvor Porsche 356 Pre-A blev lanceret, til da den blev afviklet i 1965, ville mere end 76000 enheder rulle fra fabriksgulvet. Mens alle Porsche 356-modeller betragtes som meget samlerbare, er måske de mest elskede og elskede de tidlige 356-modeller kendt som Porsche 356 Pre-A. Pre-A er ikke en officiel fabriksbetegnelse, men snarere en bekvem måde at differentiere de modeller, der kom inden frigivelsen af Porsche 356A i 1956. Mens Pre-A og 356A ser relativt ens ud, er den 2-delt forrude fra 1951 Porsche 356 Pre-A kan skelne den fra de senere modeller. Efter 1955 ville Porsche 356 have en bøjet forrude med 1 stykke glas.
Ønsker du at købe en Classic Porsche?
Ulempen ved at købe en Porsche 356 Pre-A er, at deres mekanik generelt har lang levetid, selvom du altid skal kontrollere for godt olietryk og overdreven røg på modeller, du overvejer med intakte motorer. Ulempen ved at købe en tidlig Porsche 356 Pre-A er, at disse biler kan være fyldt med rust, og karrosseripaneler kan være dyre at reparere, så du vil helt sikkert kontrollere dem grundigt.