Bouwjaren
- 1948 Porsche 356
- 1948 Porsche 356 Pre-A
- 1948 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- Porsche 1948 Pre-A Coupe fra 356
- 1949 Porsche 356
- 1949 Porsche 356 Pre-A
- 1949 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- Porsche 1949 Pre-A Coupe fra 356
- 1950 Porsche 356
- 1950 Porsche 356 Pre-A
- 1950 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- Porsche 1950 Pre-A Coupe fra 356
- 1951 Porsche 356
- 1951 Porsche 356 Pre-A
- 1951 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- Porsche 1951 Pre-A Coupe fra 356
- 1952 Porsche 356
- 1952 Porsche 356 Pre-A
- 1952 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- Porsche 1952 Pre-A Coupe fra 356
- 1953 Porsche 356
- 1953 Porsche 356 Pre-A
- 1953 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- Porsche 1953 Pre-A Coupe fra 356
- 1954 Porsche 356
- 1954 Porsche 356 Pre-A
- 1954 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- Porsche 1954 Pre-A Coupe fra 356
- 1955 Porsche 356 Pre-A
- 1955 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- Porsche 1955 Pre-A Coupe fra 356
- 1956 Porsche 356
- 1957 Porsche 356
- 1958 Porsche 356
- 1959 Porsche 356
- 1960 Porsche 356
- 1962 Porsche 356
- 1963 Porsche 356
- 1964 Porsche 356
- 1964 Porsche 911
1950 Porsche 356
Porsche 1950 fra 356 var den første volumenproducerede Porsche og var den bil, der satte Porsche-mærket på kortet. En let bagvægts 2-dørs sportsvogn fås som hardtop coupe og cabriolet. Porsche ville producere 356 med flere variationer indtil 1963. I hele sin produktion rullede mere end 76000 enheder fra gulvet i Tyskland. 356 var en 4-cylindret, baghjulstræk, bagmotor bil, der brugte enhedskonstruktion af karosseri og karrosseri. Meget af mekanikken i Porsche 356 inklusive motor, chassis og affjedring stammer fra VW. Første debut i 1948 omdannede Porsche hurtigt bilen med fokus på ydeevne.
Ønsker du at købe en Classic Porsche?
Hvis du ønsker at købe en Porsche 1950 fra 356, er det vigtigt at se på al dokumentation. Kontroller også chassis- og motornumre for at bestemme ægtheden. Chassisnumre er stemplet i bagagerummet foran tanken, og motornummeret er på bunden af generatorstativet. Rust er også et problem med Porsche 1950 fra 356. Sjældenhed i 356-modellerne betyder, at udskiftning af chassisdele kan være ret dyrt.