Søndag 5. maj BILER & KAFFE og UDSTILLINGSVÆRELSE EKSTRA ÅBENT (10-00) - 14. maj (Kristi Himmelfartsdag) UDSTILLING LUKKET
Gå til opgørelse Sælg min bil

Jaguar E-type cabriolet

Jaguar E-Type blev oprindeligt designet og vist for offentligheden som en baghjulstrukket grand tourer i 2-personers coupéform og som en 2-personers cabriolet. En "2+2" 4-personers version af coupéen med en forlænget akselafstand blev frigivet flere år senere. Senere modelopdateringer af Jaguar E-Type blev officielt betegnet "Serie 2" og "Serie 3", og med tiden er de tidligere biler blevet omtalt som "Serie 1" og "Serie 1.5". Marts 1961 blev Series 1 introduceret, først til eksport. Lanceringen på hjemmemarkedet kom 4 måneder senere i juli 1961. Bilerne på dette tidspunkt brugte den tredobbelte SU-karbureret 3.8 liters 6-cylindret Jaguar XK6 -motor fra XK150S. Tidligere byggede biler benyttede eksterne motorhjelmlåse, som krævede et værktøj til at åbne og havde et fladt gulvdesign. Disse biler er sjældne og mere værdifulde. Derefter blev gulvene designet til at give mere benplads, og de to hætte låse flyttede til inde i bilen. Oktober 1964 blev 3.8-liters motor øget til 4.2 liter.

Jaguar Klassiske biler til salg

Karakteristik af serie 2-biler er åbne forlygter uden glasafdækninger, en omvendt bagkofanger, omplacerede og større frontindikatorer og baglygter under kofangerne, bedre køling hjulpet af en forstørret "mund" og to elektriske blæsere og opgraderede bremser . Motoren identificeres let visuelt ved skiftet fra glat poleret kamdæksel til et mere industrielt "ribbet" udseende. Det blev afstemt i USA med to Strombergs og større ventilafstand, men i Storbritannien bevarede de tredobbelte SU'er og de meget strammere ventilafstand. Interiøret og instrumentbrættet blev også redesignet; vippekontakter, der opfyldte USA's sundheds- og sikkerhedsbestemmelser, blev erstattet af vippekontakter. Der blev også monteret nye sæder. Aircondition og servostyring var tilgængelige som fabriksmuligheder.

Køber en Jaguar E-type cabriolet?

En ny 5.3L 12-cylindret Jaguar V12 -motor blev introduceret med standard servostyring og opgraderede bremser. Den korte akselafstand FHC karosseristil blev afbrudt, og V12 var kun tilgængelig som cabriolet og 2+2 coupé. Cabriolet brugte den længere akselafstand 2+2 grundplan. Serie 3 genkendes let af det store tværgitterede frontgitter og flared hjulkasser og et mærke på bagsiden, der proklamerer det som en V12. Biler til USA-markedet var udstyret med store fremspringende gummi-kofangeroverkørere, der opfyldte 8 km/t slagregler, men dem på europæiske modeller var betydeligt mindre. USA modeller har også sideindikator gentagelser på de forreste vinger. Der var også et meget begrænset antal 6-cylindrede serie 3 E-typer bygget.

Jaguar E-type cabriolet

E & R Classics, din Jaguar Klassisk bilspecialist!

Klik her for at se vores lager

Hvad er fordelene ved at købe en Jaguar E-Type Cabriolet bil hos ER Classics?
- Et godt udvalg af klassiske biler til salg
- Alle biler kontrolleres omhyggeligt af mekanikerne i vores eget værksted
- MOT, svejsning og indvendige procedurer til din Jaguar E-Type Cabriolet bil
- Vores specialiserede oldtimer-mekanik kan tage sig af alle procedurer
- Vi kan tage os af reparationer, vedligeholdelse samt tilpassede behov
- Komplet restaurering af din Jaguar E-Type Cabriolet bil
- Vi kan levere din klassiske bil til ethvert europæisk land