Søndag 5. maj BILER & KAFFE og UDSTILLINGSVÆRELSE EKSTRA ÅBENT (10-00) - 14. maj (Kristi Himmelfartsdag) UDSTILLING LUKKET
Gå til opgørelse Sælg min bil

Porsche 914

Porsche 914 classic

I slutningen af ​​1960'erne var både Porsche og Volkswagen klar til nye modeller; Porsche ledte efter en afløser til deres entry-level 912, og Volkswagen ønskede en ny sportscoupé til at erstatte Karmann Ghia. På det tidspunkt blev udviklingen af ​​Volkswagen-biler stort set fremstillet af Porsche. Ferdinand Piëch, ansvarlig for forskning og udvikling hos Porsche, var i sidste ende ansvarlig for 914-projektet. Oprindeligt var planen at sælge bilen med en flad 4-cylindret motor som Volkswagen og med en flad 6-cylindret motor som en Porsche, men Porsche besluttede under udviklingen, at det ville være en risikabel forretning at holde Porsche og VW den samme krop. bruge, og overbeviste Volkswagen om at sælge begge versioner som Porscher i Nordamerika.

Den første 914 prototype blev præsenteret den 1. marts 1968. Situationen blev dog kompliceret, efter at Volkswagens formand Heinz Nordhoff døde den 12. april 1968. Hans efterfølger, Kurt Lotz, var ikke tilknyttet Porsche-dynastiet, og som et resultat af det verbale aftalen mellem VW og Porsche blev annulleret. Efter Lotz' mening havde Volkswagen alle rettigheder til modellen og tøvede ikke med at dele den med Porsche, så længe de ikke ville dele omkostningerne. På grund af denne beslutning mislykkedes pris- og markedsføringskonceptet for 914'eren, selv før serieproduktionen var startet. Som et resultat steg prisen på chassiset markant, og 914/6 kostede næsten lige så meget som 911T. 914/6'eren solgte ikke særlig godt, mens den meget billigere 914/4 blev Porsches bedst sælgende under modelkørsel.

VW-versioner havde oprindeligt en 80 hk brændstofindsprøjtet 1.7L flad-fire-motor, baseret på Volkswagens luftkølede motor. Porsche 914/6-varianten havde en karbureret 110 hk 2.0L flad-seks motor fra 1969 911T. De 4-cylindrede biler blev solgt som Volkswagen-Porsches af europæiske VW-forhandlere. Dårlige salgstal og stigende omkostninger tvang produktionen af ​​914/6-varianten til at blive indstillet i 1972, efter at have produceret 3,351 enheder. Denne blev erstattet af en variant drevet af en ny 100 hk 2.0L, brændstofindsprøjtet version af Volkswagen Type 4-motoren i 1973. I 1974 blev 1.7 L-motoren erstattet af en 85 hk 1.8 L, og den nye Bosch L-Jetronic indsprøjtningssystem blev tilføjet til amerikanske biler. Produktionen af ​​914'eren sluttede i 1976. 2.0 L flat-fire-motoren blev fortsat brugt i 912E, som blev betragtet som en entry-level model, indtil 924'eren blev introduceret. 914 var Motor Trends Årets Importbil i 1970. En 914/6 GT vandt GTS-klassen og sluttede på sjettepladsen i Le Mans 24 timer i 1970.

Køb en Porsche 914 classic hos E&R Classics

At finde en Porsche, der passer til dig, er førsteprioritet. Søgningen efter din drømmebil starter ofte online. ERClassics har gjort alt, hvad de kan for at give dig en idé om bilerne, så hver bil på vores egen side er forsynet med en fotoreportage, 360 graders billeder, en video og baggrundsinformation om bilen kan findes. Vil du hellere se bilen fysisk? Så kan du besøge vores showroom i Waalwijk, Holland. Tjek vores hjemmeside for åbningstider.

Køb en klassisk Porsche 914

Porsche 914 klassiske biler af høj kvalitet hos E&R Classics

Alle klassiske biler, der tilbydes af os, inklusive Porsche 914, er kontrolleret mod en liste med 125 point. Denne vurdering udføres af en af ​​vores egne teknikere. At levere klassiske biler, der er i perfekt stand, er af stor betydning for ERClassics. De klassiske biler, vi tilbyder, er derfor af høj kvalitet. Hvis du gerne vil have mere information om vedligeholdelse af en klassisk bil, eller hvis du undrer dig over, hvad mekanik på klassiske autoværksteder laver, så klik link..

Byt eller sælg din Porsche 914 klassiske bil

Hos ER Classics kan du selvfølgelig købe en Porsche 914, men vi tilbyder også mulighed for at sælge din nuværende klassiske bil eller bytte den ind. Ønsker du mere information om salg eller handel med din klassiske bil, så kontakt en af ​​vores eksperter i klassiske biler. Du kan selvfølgelig også besøge vores showroom for at diskutere mulighederne.

Sælg eller byt med Porsche 914 ?

Vedligeholdelse på en klassisk bil

Selvfølgelig har enhver bil brug for vedligeholdelse, og det kan nogle gange ske, at noget skal repareres. Det er ikke anderledes for en klassisk bil. Fordi du godt kan lide at holde din klassiske bil i top stand, er en god garage vigtig. Ethvert værksted kan give dig vedligeholdelse, men nogle gange har du bare brug for den ekstra smule specialitet, så kan du vælge at tage din klassiske bil med på et klassisk bilværksted, hvor de fokuserer på 1 mærke eller type klassisk bil. Mekanikerne arbejder ofte med de samme klassiske biler og har dermed specialiseret sig i vedligeholdelse eller reparationer på de specifikke klassiske biler.

ER Classics har den rigtige klassiske Porsche 914 til dig!

Klik her for vores lager

Hvad er fordelene ved at købe en Porsche 914 classic fra ER Classics?

- Stort udvalg af Porsche klassikere til salg
- Alle klassiske biler er blevet grundigt tjekket af vores eget værksted
- Eget værksted med 20 mekanikere
- Registrering og eftersyn
-Verdensomspændende transport til døren
- Høj kvalitet og service
- Indbyttemuligheder
- Kunder vurderer os med en 8.9

Europas nummer 1 online klassiske bilforhandler

Hvis du leder efter en smuk ny Porsche 914, får du hjælp af en af ​​vores egne klassiske bileksperter. ERclassics har siden 2008 specialiseret sig i køb og salg af klassiske biler og kan med rette kalde sig Europas nummer 1 online klassiske bilforhandler.