9. maj (Kristi Himmelfartsdag) SHOWROOM LUKKET - 19. og 20. maj (pinse) SHOWROOM LUKKET
Gå til opgørelse Sælg min bil

Ferrari Testarossa

Ferrari Testarossa er en 12-cylindret mellemmotorsportsvogn. Produktionen startede i 1984, som efterfølgeren til Ferrari Berlinetta Boxer. Oprindeligt produceret mellem 1984 og 1991, med to modelrevisioner efter afslutningen af ​​Testarossa-produktionen og introduktionen af ​​Ferrari 512 TR og Ferrari F512 M, produceret fra 1992 til 1996. Næsten 10,000 Testarossa (512 TR og F512 Ms) var blevet produceret. hvilket gør den til en af ​​de mest producerede Ferrari-modeller i historien på trods af dens høje pris og eksotiske design. Ferrari F512 M blev solgt for USD 220,000 i 1995. Testarossa er en 2-dørs coupé, der blev introduceret på biludstillingen i Paris i 1984. Alle Testarossa-versioner havde en bagmonteret, 5-trins manuel gearkasse. Den bagerste midtermotor, baghjulstrækket layout holder tyngdepunktet i midten af ​​bilen. Den originale Testarossa blev redesignet i 1992 og udgivet som Ferrari 512 TR. F512 M blev introduceret på biludstillingen i Paris i 1994. F512 M var Ferraris sidste mellemmotor 12-cylindrede bil, bortset fra Ferrari F50, Ferrari Enzo og Laferrari, med Ferraris sidste boksermotor. Ferrari Testarossa blev i 1996 erstattet af den frontmotoriserede 550 Maranello coupé. Testarossa må ikke forveksles med Ferrari TR "Testa Rossa" fra slutningen af ​​1950'erne og begyndelsen af ​​1960'erne, som var GT-sportsvogne.

Navnet Testarossa ("rødt hoved" på italiensk) kommer fra de rødmalede knastdæksler på flat-12-motoren. Testarossa kan spore sine rødder tilbage til fejlene fra 512i BB i 1981. Problemerne, der skulle løses, var et overophedet motorrum og mangel på bagageplads. For at overvinde disse problemer skulle Testarossa være større end sin forgænger, Berlinetta Boxer. Testarossa havde to radiatorer bagtil med motoren i stedet for en enkelt køler foran. En anden unik tilføjelse til det nye design var et højtmonteret bakspejl i førersiden, og i 1987 fik passagersiden også et bakspejl. Ligesom sin forgænger havde Testarossa dobbelt bærearmsophæng foran og bagtil. Da Testarossa blev introduceret i 1985, havde man enkeltboltede magnesium-knockoff-hjul ved hjælp af Michelin TRX-systemet. I 1986 havde hjulene samme design, men en anden diameter; 410 mm, med en bredde på 200 mm foran og 250 mm bagtil. 1988.5-modellens affjedring blev redesignet, og hjulene blev igen ændret fra enkeltbolt-setup til standard fembolt Ferrari-opsætning. Ferrari Testarossa Spider er den eneste officielle cabriolet variant af Testarossa. Bilen blev lavet til Gianni Agnelli, dengang chefen for Fiat, som en gave. Testarossa Spider havde et sølv ydre, et hvidt magnolia læder interiør med en mørkeblå stribe over de matsorte dørkarme og en hvid top, der manuelt kunne fjernes og stuves. Køretøjet blev leveret til Agnelli i 1986. Mange kunder bad om deres egen Testarossa Spider, men Ferrari nægtede nogen af ​​dem. Den officielle Spider var mekanisk ikke anderledes end de normale Testarossa'er, der er tilgængelige på det europæiske marked.

Selvom Testarossa er vellykket på landevejen, har den ikke dukket op på banen. Som Ferraris range-topper i 1980'erne, gjorde bilen adskillige popkulturoptrædener, især i arkadespillet OutRun og i den 3. sæson af Miami Vice.

Køb en Ferrari Testarossa hos E&R Classics

At finde en Ferrari, der passer til dig, er førsteprioritet. Søgningen efter din drømmebil starter ofte online. ERClassics har gjort alt, hvad de kan for at give dig en idé om bilerne, så hver bil på vores egen side er forsynet med en fotoreportage, 360 graders billeder, en video og baggrundsinformation om bilen kan findes. Vil du hellere se bilen fysisk? Så kan du besøge vores showroom i Waalwijk, Holland. Tjek vores hjemmeside for åbningstider.

Køb en Ferrari Testarossa

Højkvalitets Ferrari Testarossa hos E&R Classics

Alle biler, der tilbydes af os, inklusive Ferrari Testarossa, kontrolleres mod en liste med 125 point. Denne vurdering udføres af en af ​​vores egne mekanikere. At levere biler, der er i perfekt stand, er af stor betydning for ERClassics. De biler, vi tilbyder, er derfor af høj kvalitet. Hvis du gerne vil have mere information om vedligeholdelse på en Ferrar 308, eller hvis du undrer dig over, hvad mekanikere på værksteder laver, så klik link.

Byt eller sælg din Ferrari Testarossa

Hos ER Classics kan du selvfølgelig købe en Ferrari Testarossa, men vi tilbyder også muligheden for at sælge din nuværende bil eller bytte den ind. Ønsker du mere information om salg eller handel med din bil, så kontakt en af ​​vores eksperter. Du kan naturligvis også besøge vores showroom for at diskutere mulighederne.

Sælg eller byt i en Ferrari Testarossa?

Vedligeholdelse på en Ferrari Testarossa

Selvfølgelig har enhver bil brug for vedligeholdelse, og det kan nogle gange ske, at noget skal repareres. Det er ikke anderledes for en Ferrari Testarossa. Fordi du kan lide at holde din ferrari i top stand, er en god garage vigtig. Ethvert værksted kan give dig vedligeholdelse, men nogle gange har du bare brug for den ekstra smule specialitet, så kan du vælge at tage din bil med på et værksted, hvor de fokuserer på 1 mærke eller biltype. Mekanikerne arbejder ofte med de samme biler og har derfor specialiseret sig i vedligeholdelse eller reparationer på de specifikke biler.

ER Classics har den rigtige Ferrari Testarossa til dig!

Klik her for vores lager

Hvad er fordelene ved at købe en Ferrari Testarossa fra ER Classics?

- Bredt udvalg af Ferrari biler til salg
- Alle biler er blevet grundigt tjekket af vores eget værksted
- Eget værksted med 20 mekanikere
- Registrering og eftersyn
- Verdensomspændende transport til døren
- Høj kvalitet og service
- Indbyttemuligheder
- Kunder vurderer os med en 8.9 

Europas nummer 1 online klassiske bilforhandler

Hvis du leder efter en smuk Ferrari Testarossa, vil du blive assisteret af en af ​​vores egne eksperter. ERclassics har siden 2008 specialiseret sig i køb og salg af s og kan med rette kalde sig Europas nummer 1 online klassiske bilforhandler.