Bouwjaren
- 1948 Jaguar XK120
- 1948 Jaguar XK120 Roadster
- 1949 Jaguar XK120
- 1949 Jaguar XK120 Roadster
- 1950 Jaguar XK120
- 1950 Jaguar XK120 Roadster
- 1951 Jaguar XK120
- 1951 Jaguar XK120 Coupe med fast hoved
- 1951 Jaguar XK120 Roadster
- 1952 Jaguar XK120
- 1952 Jaguar XK120 Coupe med fast hoved
- 1952 Jaguar XK120 Roadster
- 1953 Jaguar XK120
- 1953 Jaguar XK120 Coupe med fast hoved
- 1953 Jaguar XK120 Roadster
- 1954 Jaguar XK120
- 1954 Jaguar XK120 Coupe med fast hoved
- 1954 Jaguar XK120 Roadster
- 1954 Jaguar XK140
- 1954 Jaguar XK140 Coupe med fast hoved
- 1954 Jaguar XK140 Drophead Coupe
- 1954 Jaguar XK140 Roadster
- 1955 Jaguar XK140
- 1955 Jaguar XK140 Drophead Coupe
- 1955 Jaguar XK140 Coupe med fast hoved
- 1955 Jaguar XK140 Roadster
- 1956 Jaguar XK140
- 1956 Jaguar XK140 Drophead Coupe
- 1956 Jaguar XK140 Coupe med fast hoved
- 1956 Jaguar XK140 Roadster
- 1957 Jaguar XK140
- 1957 Jaguar XK140 Drophead Coupe
- 1957 Jaguar XK140 Coupe med fast hoved
- 1957 Jaguar XK140 Roadster
- 1957 Jaguar XK150
- 1957 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1957 Jaguar XK150 Coupe med fast hoved
- 1958 Jaguar XK150
- 1958 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1958 Jaguar XK150 Coupe med fast hoved
- 1958 Jaguar XK150 Roadster
- 1959 Jaguar XK150
- 1959 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1959 Jaguar XK150 Coupe med fast hoved
- 1959 Jaguar XK150 Roadster
- 1960 Jaguar XK150
- 1960 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1960 Jaguar XK150 Coupe med fast hoved
- 1960 Jaguar XK150 Roadster
- 1961 Jaguar E Type
- 1961 Jaguar XK150
- 1961 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1961 Jaguar XK150 Coupe med fast hoved
- 1961 Jaguar XK150 Roadster
- 1961 Jaguar XKE
- 1962 Jaguar E Type
- 1962 Jaguar XKE
- 1963 Jaguar E Type
- 1963 Jaguar XKE
- 1964 Jaguar E Type
- 1964 Jaguar XKE
- 1965 Jaguar E Type
- 1965 Jaguar XKE
1963 Jaguar E Type
Jaguar E Type (også kendt som Jaguar XKE i USA) blev lanceret i 1961. 1963 Jaguar E Type blev hurtigt en af de mest berømte sportsbiler i sin æra. Selv Enzo Ferrari sagde Jaguar E Type var en af de smukkeste biler, der nogensinde er lavet. I løbet af sin tretten års produktion ville mere end 77000 E -typer rulle af produktionsgulvet. 1963 Jaguar E Type falder generelt ind i serie I-bilerne, som omfattede dem fremstillet mellem 1961-1968. Modelåret 1963 brugte den samme motor, der havde vist sig at være i stand til Jaguar XK150s, en 3.8-liters 6-cylindret. Fra oktober 1964 blev der brugt en 4.2 liter motor.
Søger at købe en klassiker Jaguar?
Hvis du overvejer at købe en 1963 Jaguar E Type, det burde ikke være for svært at finde den perfekte bil til dig, da der blev produceret mere end 77000 enheder i løbet af sin 13 -årige løbetid. Måske var et af de mest almindelige problemer med disse klassiske biler rust og korrosion. Fordi der ikke blev foretaget rustsikring tilbage i tiden, disse jaguars var ikke belagt eller galvaniseret. Det andet problem, du vil være forberedt på, er problemer med Lucas elektriske system. Hvis du køber en vejværdig Jaguar, vil du sikre, at kølesystemet er blevet opgraderet til 1967 -komponenterne. For at lære flere tips til 1963 Jaguar E Type, ER Classics opfordrer dig til at gennemse dette websted!