Bouwjaren
- 1948 Jaguar XK120
- 1948 Jaguar XK120 Roadster
- 1949 Jaguar XK120
- 1949 Jaguar XK120 Roadster
- 1950 Jaguar XK120
- 1950 Jaguar XK120 Roadster
- 1951 Jaguar XK120
- 1951 Jaguar XK120 Coupe med fast hoved
- 1951 Jaguar XK120 Roadster
- 1952 Jaguar XK120
- 1952 Jaguar XK120 Coupe med fast hoved
- 1952 Jaguar XK120 Roadster
- 1953 Jaguar XK120
- 1953 Jaguar XK120 Coupe med fast hoved
- 1953 Jaguar XK120 Roadster
- 1954 Jaguar XK120
- 1954 Jaguar XK120 Coupe med fast hoved
- 1954 Jaguar XK120 Roadster
- 1954 Jaguar XK140
- 1954 Jaguar XK140 Coupe med fast hoved
- 1954 Jaguar XK140 Drophead Coupe
- 1954 Jaguar XK140 Roadster
- 1955 Jaguar XK140
- 1955 Jaguar XK140 Drophead Coupe
- 1955 Jaguar XK140 Coupe med fast hoved
- 1955 Jaguar XK140 Roadster
- 1956 Jaguar XK140
- 1956 Jaguar XK140 Drophead Coupe
- 1956 Jaguar XK140 Coupe med fast hoved
- 1956 Jaguar XK140 Roadster
- 1957 Jaguar XK140
- 1957 Jaguar XK140 Drophead Coupe
- 1957 Jaguar XK140 Coupe med fast hoved
- 1957 Jaguar XK140 Roadster
- 1957 Jaguar XK150
- 1957 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1957 Jaguar XK150 Coupe med fast hoved
- 1958 Jaguar XK150
- 1958 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1958 Jaguar XK150 Coupe med fast hoved
- 1958 Jaguar XK150 Roadster
- 1959 Jaguar XK150
- 1959 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1959 Jaguar XK150 Coupe med fast hoved
- 1959 Jaguar XK150 Roadster
- 1960 Jaguar XK150
- 1960 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1960 Jaguar XK150 Coupe med fast hoved
- 1960 Jaguar XK150 Roadster
- 1961 Jaguar E Type
- 1961 Jaguar XK150
- 1961 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1961 Jaguar XK150 Coupe med fast hoved
- 1961 Jaguar XK150 Roadster
- 1961 Jaguar XKE
- 1962 Jaguar E Type
- 1962 Jaguar XKE
- 1963 Jaguar E Type
- 1963 Jaguar XKE
- 1964 Jaguar E Type
- 1964 Jaguar XKE
- 1965 Jaguar E Type
- 1965 Jaguar XKE
1954 Jaguar XK120 Coupe med fast hoved
Den 1954 Jaguar XK120 Fixed Head Coupe er et godt eksempel på Jaguars kvalitetsteknik og tidløst design. I modsætning til Roadster, der ikke beskyttede mod vejrliget, og DHC-modellerne, der tilbød 2-sæsonskørsel, gav FHC chaufførerne en helårsbil, der ikke kun var stilfuld og kraftfuld, men også overkommelig. FHC var tilgængelig til en brøkdel af prisen sammenlignet med DHC og Roadster og var stadig mindre end en tredjedel af prisen på den mest sammenlignelige Ferrari. Dens 3 liter vandkølet inline-3.4-motor tilbød 6 hk og en 160-0 tid på mindre end 60 sekunder. Det Jaguar XK120 var i stand til at nå en tophastighed på mere end 120 mph. Mens 1954 Jaguar FHC er betydeligt mere sjælden end Roadster og DHC, den kan findes i dag til en brøkdel af prisen på lignende cabriolet XK120 biler.
Søger at købe en klassiker Jaguar?
Der er et par ting, der bør inspiceres i 1954 Jaguar XK120 Fixed Head Coupe før du køber en. Som med alt det klassiske Jaguars, tjek for rust. De fleste XK120 -biler viser en eller anden form for rust på karosseripanel, hvilket kan være svært at reparere, men alligevel kan lade sig gøre. Husk dette, og inspicér altid bilen på en elevator. Mekanisk var 3.4 liters motorerne kraftfulde, stærke og veldesignede. På de tidlige XK -motorer skal du kontrollere hovedforseglingerne samt de originale pakninger af stålplade. Husk også, at disse XK120 Fixed Head Coupe -modeller var udstyret med meget store rat og manglede servostyring.