Bouwjaren
- 1957 Alfa Romeo Giulietta Spider
- 1957 Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale
- 1958 Alfa Romeo 2000
- 1958 Alfa Romeo Giulietta Spider
- 1958 Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale
- 1959 Alfa Romeo 2000
- 1959 Alfa Romeo Giulietta
- 1959 Alfa Romeo Giulietta Spider
- 1959 Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale
- 1960 Alfa Romeo 2000
- 1960 Alfa Romeo Giulietta
- 1960 Alfa Romeo Giulietta Spider
- 1960 Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale
- 1961 Alfa Romeo 2000
- 1961 Alfa Romeo 2600
- 1961 Alfa Romeo Giulietta
- 1961 Alfa Romeo Giulietta Spider
- 1961 Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale
- 1962 Alfa Romeo 2600
- 1962 Alfa Romeo 2600 Spider
- 1962 Alfa Romeo 2600 Sprint
- 1962 Alfa Romeo Giulietta
- 1962 Alfa Romeo Giulietta Spider
- 1962 Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale
- 1963 Alfa Romeo 2600
- 1963 Alfa Romeo 2600 Spider
- 1963 Alfa Romeo 2600 Sprint
- 1963 Alfa Romeo Giulia Spider
- 1963 Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale
- 1963 Alfa Romeo Giulietta
- 1964 Alfa Romeo 2600
- 1964 Alfa Romeo 2600 Spider
- 1964 Alfa Romeo 2600 Sprint
- 1964 Alfa Romeo Giulia Spider
- 1964 Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale
- 1964 Alfa Romeo Giulietta
- 1965 Alfa Romeo 2600 Spider
- 1965 Alfa Romeo 2600 Sprint
- 1965 Alfa Romeo Giulia Spider
- 1965 Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale
- 1965 Alfa Romeo Giulietta
1958 Alfa Romeo 2000
Alfa Romeo 1958 fra 2000 var efterfølgeren til Alfa Romeo 1900. Internt udpeget 102-serien, ville Alfa Romeo 2000 indeholde nyt karrosseri, der var viklet omkring det, der i det væsentlige var Alfa Romeo 1900-motoren. Berlina Sedan og Spider Convertible ville være de første på scenen. Senere i 1960 ville en Sprint Coupe færdiggøre opstillingen. Alle 3 modeller havde en familie lighed med Alfa Romeo Giuliettas. Alfa Romeo 2000 var et produkt af raceroplevelse. Berlina ville tilbyde 105 hk og Sprint og Spider-modellerne ville tilbyde 115 hk. Lidt over 7000 Alfa Romeo 2000 enheder blev fremstillet inden produktionsafslutningen i 1962.
Ønsker du at købe en klassisk Alfa Romeo?
Når du køber en Alfa Romeo 1958 fra 2000, skal du altid sikre dig, at du får bilen grundigt inspiceret af en specialist. Karrosseri til disse klassikere kan være ret dyrt. ER Classics anbefaler at holde sig væk fra usædvanligt rustne biler og opfordrer købere til at gå efter en model, der er så original som muligt. Bed også sælgeren om historisk dokumentation, herunder vedligeholdelses- og servicerapporter. For at se de klassiske Alfa Romeo 1958-biler fra 2000, der i øjeblikket er tilgængelige på ER Classics-lageret, er du velkommen til at gennemse vores online-lager.